Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

e-@altfel Romania
Acasa | Luni - Ziua Cuvantului | Marti - Ziua Actiunii | Miercuri - Ziua Organizarii | Joi - Ziua Armoniei | Vineri - Ziua Memoriei | Contact
 
Site afiliat Manager.ro
 



Tags: marketing, schimbare, concurenta

Daca poti identifica oricare dintre aceste "amenintari", inseamna ca este cazul sa analizezi inca o data strategia de marketing a afacerii tale.

Afacerea ta continua sa functioneze si de aceea crezi ca strategia ta de brand functioneaza. Dar oare este asa? Mesajele tale de marketing si materialele promotionale te conduc la rezultatele dorite? Daca nu, este cazul sa faci o schimbare in strategia de marketing.

Vei sti ca este timpul sa te intorci la echipa de marketing daca vei identifica cateva "bile negre" in afacerea ta. Pontul poate fi sa incerci o campanie de rebranding, sa modifici aspectele legate de valoare sau pur si simplu sa modifici strategia existenta inainte ca aceste semne care prevestesc pericolul sa se transforme in catastrofe care nu mai pot fi evitate.


1. Nimic nu se potriveste.
Brandurile puternice isi respecta promisiunile in fata consumatorilor de fiecare data cand acestia interactioneaza cu respectivul brand. Mesajele si imaginile confuze pot produce nelamuriri in randul consumatorilor, obligandu-i sa renunte la brandul tau in favoarea unuia care se conformeaza asteptarilor lor. Daca site-ul tau, simbolistica, reclamele si materialele de marketing arata de parca ar veni din mai multe companii diferite, inseamna ca trebuie sa regandesti designul acestora pentru a transmite un brand complex, unitar pentru o lunga perioada de timp.

2. Nu stii ce vrei.
Daca nu ti-ai schitat scopurile pe 1-5 ani, atunci e posibil ca eforturile tale de marketing sa nu te ajute prea mult in afacerea ta. Acorda-ti putin timp pentru a identifica obiectivele de marketing, iar apoi adapteaza brandul si strategia de marketing pentru a te ajuta sa atingi acele obiective si scopuri.

3. Nu stii cum sa interactionezi cu clientii.
Daca nu stii cu cine este nevoie sa comunici si unde sa ii gasesti pe acestia, vei pierde mult timp sa iti construiesti relatii cu oamenii si sa petreci timp in locuri care nu vor aduce afacerii tale rezultatele scontate. In schimb, defineste-ti publicul tinta si stabileste ce beneficii si ce mesaje conteaza pentru ei. Numai atunci poti afla unde petrece timp publicul tau tinta (de exemplu, la televizor, ascultand radio, pe retelele sociale, citind bloguri si altele), astfel incat sa poti comunica cu ei, sa le transmiti pe diverse cai informatiile care ii intereseaza si sa porti conversatii folositoare pentru ei.

4. Vorbesti numai despre tine.
Este important sa pastrezi un echilibru intre a fi social si doar a te promova. Daca vorbesti doar despre tine tot timpul, nimeni nu va dori sa ramana in compania ta. Ar trebui sa acorzi un anumit timp sa cunosti oamenii, sa ii asculti - atat personal, cat si in retelele sociale precum Twitter, Facebook si LinkedIn - ca apoi sa poti stabili relatii cu ei. Pastreaza aceste relatii care te vor ajuta sa construiesti fidelitatea pentru brandul tau si sustinere. Nu ar trebui sa intrerupi oamenii cu mesaje de marketing. Ar trebui, de asemenea, sa vii in intampinarea lor cu content si conversatii care sa ii ajute si sa ii intereseze.

5. Concurenta arata mai bine decat tine.
Daca mesajul concurentei este mult mai puternic decat al tau, iar imaginea lor ti-o eclipseaza pe a ta, atunci ai avea nevoie sa faci o schimbare. Ideea este sa fii demn, sa nu copiezi marketingul competitorilor tai daca vrei sa ai pace in acest "razboi". Daca nu arati sau daca nu suni mai bine sau macar egal cu concurentii tai, atunci consumatorii nu vor avea niciun motiv sa faca afaceri cu tine. Stabileste ce te diferentiaza pe tine de concurenti si ce beneficii poti livra clientilor, benefii pe care concurenta ta nu le poate oferi. Odata ce afli care sunt acele diferente, asigura-te ca toata lumea le stie. Poti face asta prin intermediul brandului tau sau eforturilor de marketing.

In timp ce primele impresii pot fi cruciale, consumatorii din online se pot misca foarte repede. Daca nu stiu cine esti, cu ce te ocupi si cum ii poti ajuta, te vor "parasi" in trei secunde sau chiar mai repede. Asigura-te ca prima impresie pe care o faci este clara, concisa si rapida.

Schimbarile in marketing pot oferi oportunitati semnificative pentru a fi mereu adaptat la noutati, pentru a fi cu un pas inaintea concurentei si te pot ajuta sa ajungi la segmente noi de piata si la mai multi potentiali consumatori. Nu risca sa creezi confuzie printre consumatorii tai existenti prin schimbarile de marketing, astfel incat acestia sa nu iti mai recunoasca brandul sau afacerea. Cu alte cuvinte, "operatia estetica totala" a afacerii tale poate crea mai mult rau decat bine. In schimb, fa schimbari mici care consolideaza brandul si afacerea ta, in loc sa o reandesti in totalitate.

Robert Bratu